Hybride ZZP’er, on/offline kunstenaar in de klas

Kunstenaar in de klas zal altijd blijven! Digitaal onderwijs heeft ten tijde van corona een definitieve plek verworven. Naast de noodzaak hiervan zijn er tevens unieke kwaliteiten zichtbaar geworden. Ook voor het kunstonderwijs biedt deze hybride werkwijze veel nieuwe kansen die we willen gaan benutten. In de training ‘ZZP-Hybride’, On/Offline kunstenaar in de klas, maak je kennis met verschillende platforms en tools waarmee je jouw lessen kunt verrijken. Gevoed door sterke voorbeelden uit de praktijk ontwikkel je digitale/hybride lesmateriaal/projecten.

In de training:

  • Ontwikkel je je visie op het hybride werken en de daarbij behorende didactiek.
  • Leer je het creatief proces digitaal in te zetten.
  • Krijg je een goed zicht op beschikbare platforms en tools en leer je deze toe te passen.
  • Kies je op basis van je visie de inzet van digitale tools.
  • Leer je op eenvoudige wijze inspirerende filmpjes te maken.
  • Ontwikkel je hybride lessen/projecten en test deze op een school.

Wat levert het op:

  • Hybride lesmateriaal en actuele zienswijze waarin je het beste van twee werelden combineert.
  • Je beschikt je over handvatten voor het maken van hybride lessen die recht doen aan kunstenaar en kind.
  • De hybride projecten worden gepresenteerd.
    – In een inspiratie bijeenkomst voor het onderwijs
    – Op de nieuwe website www.kunstenschoolrozet.nl
    – In een extra thema editie van de nieuwsbrief

Deelname en kosten:

Dankzij een subsidie van het Fonds voor Cultuur Participatie kan de training kosteloos worden aangeboden. Deelnemers investeren eigen tijd in het volgen van de training en het ontwikkelen en presenteren van de nieuwe lessen/projecten.

Voorafgaand aan de training is er een intake met de deelnemers waarbij de leervragen worden verkend. Tijdens de training kan iedere deelnemer gebruik maken van 2 uur individuele coaching. Andere deelnemers mogen hierbij aansluiten.

Praktische informatie

8 dagdelen 9.00 – 12.30 uur: Diverse locaties in Arnhem
Donderdag ochtend 22 september: ‘Start-up online’
Donderdag ochtend 6 oktober: Digitale platforms en tools; welke zijn er beschikbaar wat kunnen ze
Dinsdag ochtend 20 oktober: Procesgerichte didactiek; het creatief proces in mijn hybride les
Donderdag ochtend 3 november: Didactiek hybride werken; Welke platforms en tools zet ik in om mijn visie en lespraktijk verrijken
Donderdag ochtend 17 november: Film maken
Donderdag ochtend 1 december: Delen/doorontwikkelen lesmateriaal
Donderdag ochtend 12 januari: Delen/doorontwikkelen lesmateriaal
Periode januari-april: Testen en bijstellen hybride projecten op de scholen
Donderdag ochtend 20 april: Presentatie lesmateriaal/project

Voor vragen lidwin.vangrunsven@rozet.nl – 06-2382 2240