Let op | tijdens de feestdagen zijn er aangepaste openingstijden
Meer informatie
A A A
Vertaal website

Training Procesgerichte Didactiek

Rozet ziet het creatief proces als hét uitgangspunt voor cultuureducatie. Het procesmatig werken laat leerlingen pas echt hun eigen creativiteit ontwikkelen, onderzoeken en vormgeven. Maar wat houdt de didactiek van procesmatig werken eigenlijk in de praktijk van een school in?

Training Procesgerichte Didactiek

Ontmoet in deze training de trainer Karin Kotte en verzamel met andere leerkrachten en/of kunstaanbieders nieuwe ideeën voor je eigen kunstzinnige activiteiten. Wat levert deze training je op?

  • Inzicht in hoe creativiteit zich wel (of niet) ontwikkelt bij leerlingen.
  • Kennis en kunde over de didactische stappen om tot creativiteit te komen.
  • Meer argumenten bij het uitdragen van het belang van procesgerichte cultuureducatie voor de ontwikkeling van het kind.
  • Inzicht in vakoverstijgend werken vanuit het creatief proces.
  • Tools om gelijk aan de slag te gaan in de klas.

In de training doorloop jezelf de vier fases van een rijk creatief proces en ervaar je de meerwaarde ervan voor je onderwijs.

Deze training wordt gegeven door de externe trainer en docent Karin Kotte. Karin Kotte gaf jarenlang les op Pabo Iselinge in Doetinchem en leidt al meer dan 10 jaar Icc’ers op. Ze traint en adviseert schoolteams, directeuren, cultuurcoaches en kunstenaars om cultuuronderwijs een waardevolle plek te geven in het onderwijs. Klik hier voor de website van Karin Kotte.

Wat is de tijdsinvestering in uren?
3 uur tijdens de training

Uit hoeveel bijeenkomsten bestaat de training?
Eenmalig of meerdere momenten, afhankelijk van de vraag.

Waar is de training?
Op schoollocatie of op Rozet.

Wat kost het?
660 euro

Waar of bij wie aanmelden?
Neem dan contact op met je adviseur of mail naar onderwijs@rozet.nl