Let op | tijdens de feestdagen zijn er aangepaste openingstijden
Meer informatie
A A A
Vertaal website

Adopteer een tijdvak - Doelgroep: ICCers, leerkrachten, OJW experts en directeuren PO

Adopteer een tijdvak - Doelgroep: ICCers, leerkrachten, OJW experts en directeuren PO

Met de hulp van een trainer, een historicus en een kunstenaar ervaren en bespreken we hoe leerlingen de geschiedenis van hun eigen omgeving actief gaan leren en beleven. We adopteren een tijdvak door het Arnhem van toen te verbinden met het heden en zelfs met de toekomst van de stad. Unieke voorwerpen uit de collecties van Museum Arnhem en de Gelderland Bibliotheek vertellen de leerlingen historische verhalen over hun eigen omgeving. In een creatieve activiteit vanuit het programma belichten we de mogelijkheden om betekenisvol onderwijs samen te stellen vanuit cultuureducatie en erfgoed.

Het zelf ervaren van het programma geeft aanleiding om gezamenlijk concrete toepassingen van Adopteer een Tijdvak binnen het programma op jouw school in zicht te brengen. 

Je leert hoe de culturele omgeving en de lokale geschiedenis van Arnhem een rijke bron zijn om betekenisvol onderwijs te laten ontstaan in verbinding met de kunstvakken en erfgoed. 

Vanuit de wens om vakoverstijgend te werken, breng je in beeld hoe het bestaande rijke programma van Adopteer een Tijdvak bij kan dragen aan deze wens in de praktijk.

De training wordt gegeven door Jillis Verbeek van Rozet Onderwijs en experts vanuit het programma.

Gegevens

Rozet Centrum (ruimte 3.03)
Kortestraat 16
6811 EP Arnhem
Woensdag 30 okt. 2024 14.45 - 17.00
CW

Gerelateerde evenementen

Komende activiteiten

Training tot interne cultuurcoördinator

Training tot interne cultuurcoördinator

Als interne cultuurcoördinator (icc’er) ben je een gespecialiseerd teamlid op de school. Je geeft vorm aan visie en beleid en je zorgt ervoor dat kunst en cultuur een goede, vaste plek krijgen op jouw school. Daarnaast ben je ook een inspirator van jouw collega’s. En idealiter heb je een opdracht van je directie en team om jullie onderwijs te vernieuwen.

3 september - 17 juni
Rozet Centrum
Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken

Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken

Nog 13 plekken beschikbaar

Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken met Taal, Kunst en Erfgoed Rozet Onderwijs ziet het creatief proces als hét uitgangspunt voor cultuureducatie. Het procesmatig werken laat leerlingen pas echt hun eigen creativiteit ontwikkelen, onderzoeken en vormgeven. Maar wat houdt procesmatig werken eigenlijk in de praktijk van een school in? Ontmoet in deze training de trainer Karin Kotte en verzamel met andere leerkrachten nieuwe ideeën voor je eigen onderwijsactiviteiten.  

11 februari 14.30 - 17.30
Rozet Centrum
LeerkrachtLAB met Martine Letterie

LeerkrachtLAB met Martine Letterie

Nog 32 plekken beschikbaar

Tijdens dit Leerkrachtlab hebben we het over De tweede wereldoorlog en aan de hand van Taal-, kunst- en erfgoed en de boeken van Martine Letterie

4 maart 14.30 - 16.30
Rozet Centrum