Het Creatief Proces in de kunstvakken

Het Creatief Proces in de kunstvakken

Rozet Onderwijs ziet het creatief proces als hét uitgangspunt voor cultuureducatie. Het procesmatig werken laat leerlingen pas echt hun eigen creativiteit ontwikkelen, onderzoeken en vormgeven. Maar wat houdt procesmatig werken eigenlijk in de praktijk van een school in?

Ontmoet in deze training de trainer Karin Kotte en verzamel met andere leerkrachten en kunstaanbieders nieuwe ideeën voor je eigen kunstzinnige activiteiten.

In de training doorloop jezelf de vier fases van een rijk creatief proces en ervaar je de meerwaarde ervan voor je onderwijs. 

Wat levert deze training je op?

  • Inzicht in hoe creativiteit zich wel (of niet) ontwikkelt bij leerlingen.
  • Kennis en kunde over de didactische stappen om tot creativiteit te komen.
  •  Meer argumenten bij het uitdragen van het belang van procesgerichte cultuureducatie voor de ontwikkeling van het kind.
  • Inzicht in vakoverstijgend werken vanuit het creatief proces.
  • Tools om gelijk aan de slag te gaan in de klas.


Deze training wordt gegeven door Karin Kotte.

Docent beeldend Karin Kotte gaf jarenlang les op pabo Iselinge in Doetinchem en leidt al meer dan 10 jaar Icc’ers op. Ze traint en adviseert schoolteams, directeuren, cultuurcoaches en kunstenaars om cultuuronderwijs een waardevolle plek te geven in het onderwijs. Zij heeft tevens de bijbehorende publicatie geschreven https://kunstedu.nl/wp-content/uploads/2017/02/denkkader-cultuureducatie_2017_web-1.pdf


Gegevens

Nog 4 plekken beschikbaar
Rozet Centrum (ruimte 3.01)
Kortestraat 16
6811 EP Arnhem
Woensdag 21 feb. 2024 14:30 - 17:30

Gerelateerde evenementen

Komende activiteiten

Voorleesochtend bij Rozetje Elderveld

Voorleesochtend bij Rozetje Elderveld

Wist je dat er bij Rozet in Elderveld iedere maandagochtend wordt voorgelezen? Dus, aan alle ouders en verzorgers met kinderen tussen de 0 en 4 jaar oud: wees welkom en kom langs!

Rozet Elderveld
Reflecteren met leerlingen vanuit Kunst, Taal en Erfgoed

Reflecteren met leerlingen vanuit Kunst, Taal en Erfgoed

Leerlingen reflecteren samen op eigen werk en vanuit een erfgoedobject aan de hand van werkbladen met vragen. Ze gaan in gesprek en leggen hun persoonlijke uitspraken en verhalen vast op de werkbladen. 

Rozet Centrum
Nationale Voorleesdagen - Voorleesontbijt

Nationale Voorleesdagen - Voorleesontbijt

Vroeger was opa een hele wilde neushoorn. En hij was sterk, reuze sterk. Hij kon wel honderd boomstammen tegelijk optillen. Maar nu is opa oud. Het li

22 januari 10:00 - 11:00
Rozet Centrum