Let op | tijdens de feestdagen zijn er aangepaste openingstijden
Meer informatie
A A A
Vertaal website

Reflecteren met leerlingen vanuit Kunst, Taal en Erfgoed

Reflecteren met leerlingen vanuit Kunst, Taal en Erfgoed

Bij veel scholen leeft de wens om met leerlingen te reflecteren. Want door te praten over wat je voelt en beleeft en wat dat voor je betekent, ontdek je meer over jezelf en over de wereld om je heen. Kunst, Taal en Erfgoed vormen waardevolle uitgangspunten voor deze reflectieve gesprekken. Maar hoe breng je zo'n reflectief gesprek tot stand? Welke vragen stel je? Hoe begeleid je het gesprek zo, dat er genoeg ruimte en veiligheid is voor ieders bijdrage? Maak kennis met verschillende werkvormen en toepassingen van reflecteren vanuit het werken aan en beleven van Kunst, Taal en Erfgoed. Je krijgt praktische handvatten en werkbladen, zodat je daarmee morgen zelf aan de slag kunt met je eigen groep.

Op een actieve wijze gaan de deelnemers zelf ervaren hoe reflecteren toegepast kan worden. Vanuit deze ervaring wordt besproken welke vorm of toepassing past bij de huidige onderwijsactiviteiten op school. En hoe reflecteren bij kan dragen bij het verwezenlijken van de visie en ambities op het gebied van betekenisvolle cultuureducatie.

Wie geeft de training?
De training wordt gegeven door Anouk Duits, Museumdocent en Jillis Verbeek, Adviseur Kunst, Taal en Erfgoed Rozet Onderwijs. 

Uit hoeveel bijeenkomsten bestaat de training?
Eenmalig

Waar is de training?
Op eigen locatie of bij Rozet.

Wat kost het?
Bij interesse maken we graag een offerte.

Wil je meer weten of aanmelden?
Neem dan contact op met je adviseur of mail naar onderwijs@rozet.nl

Gegevens

Rozet Centrum (ruimte 3.02)
Kortestraat 16
6811 EP Arnhem
Woensdag 12 jun. 2024 16.26 - 17.26
CW

Gerelateerde evenementen

Komende activiteiten

Training tot interne cultuurcoördinator

Training tot interne cultuurcoördinator

Als interne cultuurcoördinator (icc’er) ben je een gespecialiseerd teamlid op de school. Je geeft vorm aan visie en beleid en je zorgt ervoor dat kunst en cultuur een goede, vaste plek krijgen op jouw school. Daarnaast ben je ook een inspirator van jouw collega’s. En idealiter heb je een opdracht van je directie en team om jullie onderwijs te vernieuwen.

3 september - 17 juni
Rozet Centrum
Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken

Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken

Nog 13 plekken beschikbaar

Rozet LeerkrachtLAB - Procesgericht werken met Taal, Kunst en Erfgoed Rozet Onderwijs ziet het creatief proces als hét uitgangspunt voor cultuureducatie. Het procesmatig werken laat leerlingen pas echt hun eigen creativiteit ontwikkelen, onderzoeken en vormgeven. Maar wat houdt procesmatig werken eigenlijk in de praktijk van een school in? Ontmoet in deze training de trainer Karin Kotte en verzamel met andere leerkrachten nieuwe ideeën voor je eigen onderwijsactiviteiten.  

11 februari 14.30 - 17.30
Rozet Centrum
LeerkrachtLAB met Martine Letterie

LeerkrachtLAB met Martine Letterie

Nog 32 plekken beschikbaar

Tijdens dit Leerkrachtlab hebben we het over De tweede wereldoorlog en aan de hand van Taal-, kunst- en erfgoed en de boeken van Martine Letterie

4 maart 14.30 - 16.30
Rozet Centrum