Bij de training tot leescoördinator staat leesplezier centraal. Want een kind dat met plezier leest, wordt een betere lezer.
De training tot leescoördinator bestaat uit vijf bijeenkomsten van drie uur. Tijdens deze bijeenkomsten leer je om op een strategische manier te werken aan de ontwikkeling van een positief leesklimaat. De Leescirkel van Aidan Chambers gebruiken we hierbij als uitgangspunt met aandacht voor de deelgebieden: kiezen, lezen en verwerken. Je krijgt handvatten om lezen te koppelen aan andere leergebieden, zoals wereldoriëntatie en kunstzinnige vorming. Zo kun je het werken aan de ontwikkeling van leesplezier met de rest van het onderwijs samenbrengen, en zorgen voor samenhang en verrijking.
Tijdens de opleiding bekijk je wat jouw school al doet op het gebied van leesmotivatie en werk je aan de ontwikkeling van een jaarplan leesplezier. Met de opgedane kennis en ervaringen kun je aan de slag op jouw school.
Wil je op jouw school werken aan een positief leesklimaat? Neem dan deel aan deze training en word leescoördinator!
Waar: Rozet Centrum
Hoe laat: 15.00 uur - 18.00 uur
Data: Woensdag 3 september Woensdag 17 september Woensdag 8 oktober Woensdag 29 oktober Woensdag 19 november
Kosten deelname: €375,-
(deelname voor leerkrachten die werken op een school uit Arnhem die meedoet aan 'De Bibliotheek op school' is kosteloos)
Annuleren: Annulering tot twee weken voor de start van de training is kosteloos, daarna ben je betalingsplichtig.
Reflecteren met leerlingen vanuit Kunst, Taal en Erfgoed
Leerlingen reflecteren samen op eigen werk en vanuit een erfgoedobject aan de hand van werkbladen met vragen. Ze gaan in gesprek en leggen hun persoonlijke uitspraken en verhalen vast op de werkbladen.
Rozet Centrum
Lezing Erna van Koeven
Nog 20 plekken beschikbaar
Erna van Koeven geeft een lezing over het gebruik van rijke taal in het basisonderwijs.
14 mei 14:30 - 15:30
Rozet Centrum
Kindercollege Keti Koti Junior Arnhem met schrijver Zindsi Zevenbergen
Nog 24 plekken beschikbaar
Een schrijver of illustrator gaat n.a.v. een boek in gesprek met de klas over de vraag: hoe kunnen we vandaag de dag omgaan met het slavernijverleden?