Het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) is er voor alle Arnhemmers met vragen over de (digitale) overheid. Heb je problemen met toeslagen, de belastingdienst, verkeersboetes of het CJIB? Of lukt het niet om een QR-code of DigiD te regelen? Het IDO biedt gratis hulp en ondersteuning. Je kan terecht bij één van de vier locaties van het IDO in Arnhem voor advies en praktische hulp.
Er zijn diverse IDO locaties in Arnhem waar je gratis en zonder afspraak terecht kan met jouw vragen. Dit is voor iedereen in Arnhem, ook als je geen lid bent van de bibliotheek. Heb je vragen over de openingstijden of spreekuren? Bel gerust naar 026-3543100 (bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 13.00 uur)
Het IDO is er voor iedereen met een vraag over de digitale overheid, jong én oud. De wereld van (digitale) overheidszaken is namelijk best verwarrend. Of het nu gaat om jouw studiefinanciering, toeslagen of het aanvragen of inloggen met een DigiD. Wij staan voor je klaar. Bekijk hieronder nog meer voorbeelden van waar wij je bij kunnen helpen:
Let op! Wij helpen met informatie over hoe je digitale overheidszaken kan aanpakken en eventuele doorverwijzingen. Wil je graag hulp bij het invullen van formulieren voor belastingaangiften of toeslagen? Dan vertellen we je graag met wie en welke organisaties je hiervoor contact kan opnemen.
Staat jouw vraag er niet bij? Geen zorgen. Kom gewoon even langs en we helpen je verder. Of stel je vraag online.
Wil je wel een antwoord op jouw vraag, maar wil of kan je niet naar een van de IDO spreekuren komen? Stel je vraag online! We nemen binnen 2 werkdagen contact met je op via de mail.
Het is vaak lastig om te weten waar je moet beginnen met het regelen en organiseren van overheidszaken. Er zijn tal van dingen waar je rekening mee moet houden en een foutje is snel gemaakt. Bovendien verandert de digitale wereld razendsnel. Niet zo gek dus, als je een vraag hebt over hoe je overheidszaken goed regelt. Daarom is er het IDO. Wij zijn jouw wegwijzer in het complexe en digitale landschap van de overheid. Ons team bestaat uit een enthousiast groep van Rozetters: medewerkers van Rozet die jouw wegwijzer zijn in het digitale landschap.
Wij maken het moeilijke makkelijk: zo heeft iedereen zijn digitale overheidszaken goed op orde en een hoofd zonder zorgen.
Wil je handiger worden met de computer, tablet of smartphone? Of leren e-mailen of internetten?
Telefoon: per onderwerp verschillend
(ma – vr 08:00-17:00 uur)
Telefoon: verschillend per onderwerp
Social media: via Facebook en Twitter
Telefoon: 088 227 77 00
(ma – vr 8:00-17:30 – za 10:00-16:00)
E-mail: verschillend per onderwerp
Telefoon: 088 789 10 00
E-mail: via de contactformulieren
Telefoon: 088 898 92 94
(ma – vr 08:00-17:00 uur)
Contact: via MijnUWV of Werkmap
Post: per onderwerp verschillend
Informatie voor studenten, inburgeraars en terugbetalers over:
Telefoon: 050 599 77 55
(09:00-17:00 uur)
E-mail: afspraak via het contactformulier
Eigen bijdrage op grond van de Wet langdurige zorg (Wlz) en Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
‘Eigen bijdrage’ is het bedrag dat je moet betalen als je zorg krijgt, bijvoorbeeld:
Telefoon: per regeling verschillend
E-mail: via het contactformulier
Telefoon: 088 787 10 00
(09:00-17:00 uur)
rechtwijzer.nl
Telefoon: 088 008 74 47
(08:00-17:00 uur)
E-mail: via het contactformulier
Contact: per onderwerp verschillend
Telefoon: 1400
(08:00-20:00 uur)
E-mail: via het contactformulier
Telefoon: 010 289 4747
(09:00-19:00 uur)
E-mail: via het contactformulier
E-mail: DigiD Helpdesk
E-mail: MijnOverheid Helpdesk