Basistraining ‘Durven verwonderen – Het Creatief Proces in de kunstvakken’
Onderwijs 3
Het procesmatig werken laat leerlingen pas echt hun eigen creativiteit ontwikkelen, onderzoeken en vormgeven. Maar wat houdt procesmatig werken eigenlijk in de praktijk van een school in? Hoe kun je aansluiten op de vraag vanuit de school? Wat kun je hierover leren van collega’s? Ontmoet je vakgenoten en verzamel nieuwe ideeën voor je eigen aanbod.
Leerdoelen: Wat levert deze training je op?
• Handvatten om de vier fases van het Creatief proces in je eigen aanbod toe te passen
• Nieuwe inzichten, ideeën naar aanleiding van ‘best practises’ van vakgenoten
• Meer argumenten bij het uitdragen van het belang van cultuureducatie voor de ontwikkeling van het kind
• Praktische kennis en kunde om vakoverstijgend te werken vanuit het creatief proces
• Inzicht in creativiteitsontwikkeling van kinderen
• Inspiratie om de volgende dag direct mee aan de slag te gaan.
Door wie? Naar gelang de kunstvak-achtergronden van de deelnemers 1-2 trainers Rozet Onderwijs (Noura Rezgui (dans), Annette Hamelink (muziek), Nataschenka le Clercq (theater), Anneke Ingwersen (beeldend) en/of Heidi Koren (woordkunst/schrijven/literatuur)